Kerstengelactie 2022

3 oktober 2022

Er zijn veel mensen die zich eenzaam voelen of een hart onder de riem kunnen gebruiken, juist ook in de december maand. Net als vorig jaar willen wij voor deze mensen weer iets kunnen betekenen tijdens de weken voor de kerst. Stichting Present Alkmaar organiseert wederom een Kerstengel Actie. Doe je ook mee?

KERSTENGEL BOODSCHAP

Als Stichting streven wij naar ontmoetingen en verbondenheid tussen mensen. Er voor elkaar zijn. Advent is een tijd van samen zijn. Jammer genoeg is dat niet voor iedereen denkbaar, want veel jonge, als oudere, mensen leven in sociaal isolement of maken een moeilijke tijd door. Laten we in deze periode daarom wat licht en warmte brengen naar elkaar.

WAT EEN KERSTENGEL DOET

Een kerstengel zet zich in de maand december in voor mensen die een warm gebaar goed kunnen gebruiken. Als kerstengel zet jij je in de maand december minimaal 1 of 2 keer per week behulpzaam in voor een ander. Dit kan door middel van een: cadeautje, kaartje, tekening, knutselwerk, praatje aan de deur of de telefoon, iets lekkers langs brengen, een bloemetje, een klein klusje…..

Vul deze periode met plezier in om iets moois neer te zetten voor de ander!

Wil je je aanmelden als kerstengel? Iemand zijn die wat licht en warmte brengt naar iemand die het goed kan gebruiken? Dit kan tot 21 november via de aanmeld button.AANMELDEN ALS KERSTENGEL

AANMELDEN ONTVANGER KERSTENGEL

In Nederland is een overvloed aan mensen die zich juist nu in deze tijd extra alleen voelen. Denk hierbij aan alleenstaande ouderen, jongeren, asielzoekers en dakloze mensen, mensen met kwetsbare gezondheid, mensen die het even niet meezit, mentaal en/of financieel….

Ken jij iemand die een extra ruggensteun kan gebruiken? Die er baat bij heeft dat er iemand is die hem/haar af en toe in het (winter)zonnetje zet?  Wil jij iemand voorstellen voor het ontvangen van een presentje door een Kerstengel? Dit kan tot 21 november via de aanmeld button.AANMELDEN ONTVANGER KERSTENGEL